Patarimai: kaip sėkmingai parduoti verslą?
Jei esate verslo pardavėjas, natūralu, kad norite kuo greičiau ir kuo brangiau jį parduoti. Būtent su tokiu tikslu talpinate parduodamo verslo skelbimą šiame ar bet kuriame kitame skelbimų portale.
Jei tai yra vienintelis jūsų verslas ar pirmas ir vienintelis kartas, kai verslą pardavinėjate, vargu ar išvengsite klaidų. Sukurti sėkmingą verslo skelbimą – ne taip paprasta, kaip tai gali skambėti. Neužtenka parašyti „parduodu verslą“ ir tikėtis, kad visi puls varžytis dėl jūsų verslo ar tuo labiau teikti savų pačių siūlymus.
Šiame straipsnyje pateiksime jums patirtimi grįstų patarimų, kurie padės jums sėkmingai parduoti verslą.
Detaliai aprašykite, ką parduodate
Supraskite, tai kas yra akivaizdu jums, tikrai nebus akivaizdu potencialiam jūsų verslo pirkėjui. Suprantama, kad kurioje nors nišoje praleidus daugiau laiko, dalykai jums tampa akivaizdūs. Bet tai nereiškia, kad situaciją taip pat matys ir kiti.
Nustebtumėte sužinoję, kiek patalpinamų verslo pardavimo skelbimų net neįvardina elementariausių dalykų apie parduodamą objektą. Ar verslas parduodamas kartu su įmone ar be jos? Kuriame mieste yra vykdoma veikla? Elektroninės parduotuvės atveju, ar parduodama tik svetainė ar ir hostingas bei susijusios licencijos? Ar verslas parduodamas su sandėliu ir jo likučiu ar be jo? Ar parduodamas visas verslas ar tik teisės į franšizę?
Tai yra labai svarbūs klausimai, kurie yra dažnai ignoruojami verslo skelbimų autorių. Bet skelbimų portalas – ne verslo diskusijų forumas. Jei žmonėms kils neaiškumų, vietoje to, kad uždavę klausimą, jie greičiau tiesiog praeis pro šalį. Jei norite tikėtis sėkmės parduodant verslą – detaliai aprašykite viską apie parduodamą verslą.
Nurodykite pardavimo kainą
Verslo bendruomenės tarpe yra apstu juokelių apie socialiniuose tinkluose paplitusį įprotį kainą pateikti tik susisiekusiems asmenine žinute. Jei socialiniuose tinkluose tarp smulkių prekių ir paslaugų pardavėjų tai dar gali suveikti, tai rimti verslo bendruomenės nariai į tokias kalbas tikrai nesileis. Todėl visada rekomenduojama pateikti bent jau preliminarią kainą. Nerašykite, kad kaina – sutartinė. Geriau nurodykite apytikslę kainą ir parašykite, kad esate atviras deryboms. Tai labai ženkliai padidins susidomėjimą jūsų parduodamu verslu.
Pateikite svarbiausius finansinius rodiklius
Savaime suprantama, kad svarbiausia priežastis, kodėl kažkas pirktų verslą, tai todėl, kad nori iš jo uždirbti. Bet verslo bendruomenės nariams sunku įvertinti galimą investicijos grąžą, prašomos pirkimo kainos racionalumą ir apskritai pasiūlymo patrauklumą, jei nėra pateikta esminė informacija apie verslo pelningumą.
Jūs galite kruopščiai ir detaliai aprašyti savo verslą, parengti patraukliausią sprendimą, nurodyti tikslią kainą, bet jei nenurodysite jokių finansinių rodiklių, tuomet jūsų darbas gali nueiti šuniui ant uodegos. Tiesiog privaloma skelbime pateikti bent jau metinius pelno rodiklius, nes tai – svarbiausias orientyras, pagal kurį sprendžiami pirkimo, pardavimo ir investicijų klausimai. Dar geriau, jei galite nurodyti ir kitus finansinius rodiklius: pajamas, išlaidas, pelno maržą, tiekėjų ir pardavimo kainas, išlaidų ir pajamų pasiskirstymą ir t.t.
Išvardinkite savo verslo privalumus
Svarbu ne vien tik aprašyti savo verslą. Turėtumėte taip pat nurodyti ir kuo jūsų verslas išsiskiria iš konkurentų ar bent jau jo teigiamas savybes lyginant su kitų sričių verslais. Tai yra vienas iš tų dalykų, kuriuos galima „parduoti“ skelbimo skaitytojui ir kuris turi didžiausią vertę. Jei pirkėjas žinos, kad perka ne tik eilinį verslą, bet kažkuo išsiskiriantį iš savo aplinkos, tai padidins ne tik skelbimo patrauklumą, bet ir pačio verslo vertę.
Paminėkite verslo potencialą
Lengviausias dalykas, kurį galima paminėti parduodamo verslo skelbime, bet kurį pamiršta daugelis kuriančių tokius skelbimus yra verslo potencialas. Verslo bendruomenė, kuriai aktualūs tokie skelbimai, rūpinasi ne tik sausais skaičiais ar verslo aprašymais. Jai dar aktualiau yra ką pirkėjas galėtų „išspausti“ iš verslo jį nusipirkęs. Todėl aprašydami savo verslo potencialą jūs žengsite didelius žingsnius sudomindami verslo bendruomenės atstovus.
Dar geriau, jei galite ne tik aprašyti verslo potencialą. Geriausia, jei galite pasiūlyti pirkėjui kažką konkretaus. Tai gali būti konkreti pagalba vystant verslą, parengiant ir įgyvendinant verslo plėtros planą, supažindinant su jo veikla ar atsakant į iškilusios klausimus. Tai yra labai svarbu tiems, kurie galvotų apie verslo pirkimą, bet nėra artimai susipažinę su verslo veiklos sritimi.
Aprašykite konkurencinę aplinką
Aprašyti savo verslą yra viena. Bet verslas veikia konkurencinėje aplinkoje, kurioje yra daugiau žaidėjų. Nuo konkurentų veiksmų ir pajėgumų labai priklauso ir jūsų parduodamo verslo sėkmė. Jei jūsų verslas yra geras, bet konkurentų – dar geresnis, tuomet pirkėjui tai gali būti kaip raudona vėliava ir priežastis, kodėl nereikėtų pirkti jūsų verslo.
Geriau nepalikti jokios vietos interpretacijai ir nuoširdžiai bei atvirai aprašyti konkurencinę aplinką. Geriausia, jei turite akivaizdžių privalumų prieš konkurentus – būtinai tai paminėkite skelbime.
Įkelkite reprezentatyvių verslo nuotraukų
Jei tai yra aktualu, būtinai įkelkite verslo nuotraukų. Tai gali būti nuotraukos iš gamybos cecho, ofiso ar tiesiog elektroninės parduotuvės ekrano nuotrauka. Tai naudinga, nes leidžia pirkėjui pamatyti, kaip konkrečiai atrodo verslo ir ką konkrečiai jis įsigyja.
Tai naudinga dar ir todėl, kad leidžia skelbimui išsiskirti iš kitų. Nėra nieko blogiau, nei skelbimas be jokios nuotraukos. Tai yra kokybės trūkumo ženklas pirkėjui ir priežastis tiesiog apeiti, o galbūt ir net nepastebėti talpinamo skelbimo.
Nepamirškite palikti savo kontaktų
Kad ir koks yra jūsų skelbimas, kad ir kokia yra jo kokybė, svarbiausia – nepamirškite palikti savo kontaktų. Į „Verslo Vitrina“ administraciją nuolat kreipiasi žmonės prašydami vieną ar kitą skelbimą patalpinusio asmens kontaktų. Deja, bet mes negalime jų nurodyti, jei skelbimo autorius jų tiesiog nepaliko. Tai – iššvaistyta galimybė parduoti savo verslą. Niekada nepamirškite nurodyti tikslių savo kontaktų. Geriausia, jei pateiksite kelis būdus su jumis susisiekti: elektroninio pašto adresą, telefono numerį, reprezentacinės svetainės adresą.