Dažniausiai parduodami verslai: kategorijos ir miestai

Dažniausiai parduodami verslai Lietuvoje

Lietuvoje verslai parduodami nuolatos. Kiekvieną dieną yra įkeliama bent kelios dešimtys įvairiausių verslo pardavimo skelbimų. Nuo tik idėjose ar planuose esančių projektų, smulkių elektroninių parduotuvių iki stambių, už daugiau nei milijoną eurų parduodamų verslų.

Bet ar kada pagalvojate, kokie verslai Lietuvoje yra parduodami dažniausiai? Norėdami atsakyti į šį klausimą, VersloVitrina.lt komanda nusprendė paanalizuoti verslo pardavimų rinką ir atsakyti į šį klausimą. Čia pateikiama informacija tiek remiantis mūsų portalo duomenimis, tiek atsižvelgiant į kitus didžiausių verslo pardavimų portalų viešai prieinamus duomenis.

Pateikiame dažniausiai parduodamų verslų kategorijas ir miestus, kuriuose verslai įkurti ir vykdo savo veiklą.

Elektroninės parduotuvės ir kiti prekybos verslai

Nieko neturėtų stebinti, kad labiausiai parduodamos elektroninės parduotuvės ir prekyba užsiimantys verslai. Pradėti verslą prekybos srityje apskritai yra lengviausia. Lengvai pasiekiami tiekėjų kontaktai, dropshipping tipo verslo kūrimo galimybės, gamybos organizavimo nebūvimas – visa tai padaro prekybos verslo pradžią daug lengvesnę, nei kitų verslų.

Bet svarbiausia tokių verslų gausos priežastis yra elektroninės parduotuvės. Šiandien įgūdęs internautas gali įkurti pilnai veikiančią elektroninę parduotuvę vos per kelias valandas. O kaštai tokios parduotuvės įkūrimui – visiškai minimalūs. Reikia įsigyti tik domeną ir talpinimo planą, kas kainuoja nuo kelių iki keliolikos eurų per metus. Tai reiškia, kad pardavimo verslą šiandien pradėti gali bet kas, praktiškai be jokių didesnių rizikų.

Net su tuo nesusidūrę asmenys gali įkurti eleketroninę parduotuvę specializuotų paslaugų tiekėjų pagalba už vos kelis eurus per mėnesį. Nenuostabu, kad būtent paslaugų verslai ir ypač elektroninės parduotuvės yra dažniausiai parduodamų verslų viršūnėje.

Paslaugų sferos verslai

Lietuva jau senokai nustojo būti pramone varoma valstybe. Šiandien šalyje dominuoja paslaugos. Natūralu, kad ir tarp dažniausiai parduodamų verslų yra būtent paslaugas teikiančios įmonės ir verslai.

Sveikatingumo, grožio, remonto, reklamos, masažų, transporto, finansų ar bet kokių kitų paslaugų įmonės pardavimuose aptinkamos labai dažnai. Jei pagalvosite apie kelias jums žinomas įmones ar verslo sritis, neabejotinai daugiausia jų bus būtent iš paslaugų srities.

WEB verslai

Viskam keliantis į internetą, o ten atsirandant vis daugiau galimybių, natūralu, kad WEB tipo internetiniai verslai taip pat rikiuojasi aukštai dažniausiai parduodamų verslų sąraše.

Ši sritis apima labai daug skirtingo tipo įmonių. Visas jas vienija tai, kad pagrindinė jų veiklos sritis yra internetas. Nuo IT įmonių WEB verslai skiriasi tuo, kad jie dirba ne su programine ar kompiuterine įranga, bet su programine jos dalimi: svetainėmis, internetine rinkodara ir pan.

WEB verslų steigimo ir palaikymo kaštai yra daug mažesni, nei senesnio modelio verslų. Todėl žmonės yra linkę dažniau rizikuoti, pradėti skirtingus verslus. Apskritai daugiau žmonių turi galimybių ir resursų įsitraukti į šią sritį, ko jie galbūt negalėjo padaryti anksčiau. Kaip ir elektroninių parduotuvių atveju, tai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl WEB verslai šiame sąraše rikiuojasi taip aukštai.

Maitinimo įstaigos

Techniškai maitinimo įstaigas galima priskirti paslaugų kategorijai. Tačiau šie verslai yra parduodami taip dažnai, kad jie nusipelno atskiro paminėjimo.

Viešojo maitinimo įstaigos yra labai dažnai vystomi verslai. Vien Vilniuje jų galima suskaičiuoti visą galybę. O išlepusį didmiesčio gyventoją siekia nustebinti vis naujai atsidarantys restoranai, siūlantys dar Lietuvoje neragautų skonių ir jų derinių.

Tai taip pat yra lengviausias pradėti verslas imigrantams į Lietuvą. Jie gali pasiūlyti unikalią virtuvę ir iš jos kylančius patiekalus, kurie gali pritraukti ir nustebinti didmiesčiuose gyvenantį lietuvį. Tokie verslai taip pat populiarūs kurortuose, dažniausiai Palangoje. Nenuostabu, kad viešojo maitinimo verslo pardavimų galima rasti tikrai daug.

Gamybos verslai

Lietuva tikrai nebėra valstybė, kurioje dominuotų pramonė. Tačiau tai nereiškia, kad tokių verslų Lietuvoje nėra. Prisirišę prie Europos Sąjungos rinkos, gamybos verslai tikrai gali surasti savo nišą tiekimo grandinėse. O dėl palyginus su Vakarų Europa, Lietuva gali pasiūyti ir pakankamai pigią, bet labai kvalifikuotą darbo jėgą. Tai pritraukia tiesiogines investicijas iš užsienio, kurios steigia gamybos įmones laisvosiose ekonominėse zonose bei kitose Lietuvos vietose.

Galimybių pramonės verslui Lietuvoje tikrai yra. Tai atsispindi ir parduodamų verslų skelbimuose, kur gamybos verslų galima rasti į valias.

Laisvalaikio ir pramogų sferos verslai

Tiek čia gyvenantys ir dirbantys tautiečiai, tiek užsienyje užsidirbę emigrantai, tiek turistai, visiems reikia pailsėti. O Lietuva tikrai gali pasiūlyti įvairių pramogų ir laisvalaikio praleidimo formų.

Tokių verslų gausu turistinėse, kurortinėse zonose – Palangoje, Nidoje, Trakuose. Tačiau jų taip pat neproporcingai daug ir Vilniuje. O ką jau kalbėti apie visoje Lietuvoje paplitusį pirčių ir sodybų nuomos verslą. O kur dar baidarės ir kitos vandens pramogo!

Prie to reikėtų pridėti faktą, kad toks verslas dažnai būna orientuotas į vaikus, kas padidina jo paklausą ir galimybes verslininkams.

Miestai, kuriuose verslai parduodami dažniausiai

Jei Lietuvą padalintume į didžiuosius miestus ir visus likusius, tai parduodamų verslų pasiskirstymas būtų galbūt 85% prieš 15%. Absoliuti dauguma parduodamų verslų yra parduodami didmiesčiuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.

Tačiau yra ir vienas viestas iš didmiesčių, kuris visiškai iškrenta iš konteksto. Tai – Vilnius. Būtent Vilniuje yra pardavinėjama apie 50% visų verslų. Turint omenyje, kad Vilnius yra Lietuvos sostinė, kurioje gyvena daugiausia gyventojų ir nė joks kitas Lietuvos miestas jam neprilygsta nė iš tolo, tai gal ir neturėtų stebinti. Pridėkime prie to, kad Vilniuje koncentruojasi versliausias jaunimas, startuoliai, technologijų erdvės, universitetai, užsienio kapitalas ir t.t., tai galbūt iš Vilniaus turėtumėte tikėtis ir dar didesnių skaičių.

Kita vertus, tokie skaičiai gali būti kiek išpūsti. Vilnius gali būti pažymėtas, kaip verslo pardavimo ar įkūrimo vieta, tačiau pats verslas gali būti vykdomas visoje Lietuvoje. Pavyzdžiui, WEB verslai ar elektroninės parduotuvės beveik niekada nėra apribojamos savo fizinės lokacijos ar tuo labiau miesto.

Bet galiausiai faktinis parduodamų verslų pasiskirstymas pagal miestus yra toks:

  • Vilnius – 50%
  • Kaunas – 20%
  • Klaipėda – 8%
  • Panevėžys – 3%
  • Šiauliai – 3%
  • Kiti miestai – 15%