Parduodamos įmonės
Įmones parduoda asmenys, kurie nebevykdo veiklos ir neturi tikslo toliau atstovauti įmonę. Visgi kiekvieną įmonę, ar tai būtų UAB, MB, IĮ ar bet kuri kita, reikalauja kasmetinių finansinių ataskaitų. Taip pat gali reikėti mokėti mokesčius už įdarbintą įmonės direktorių ar kitus darbuotojus. Net nesant jokios finansinėms ar kitokioms prievolėms, įmonės pardavimas gali būti naudingas dėl to, kad iš to galima bent simboliškai uždirbti. Šiuo metu anksčiau įsteigtos ir registruotos įmonės parduodamos nuo kelių šimtų eurų.
Įmones perkantiems asmenims toks sandoris irgi naudingas. Nusipirkus įmonę nebereikia jos steigti ir viską pradėti nuo 0. Nepamirškime, kad įmonės steigimas gali būti ilga procedūra, kuri UAB atveju reikalauja notaro paslaugų, įstatų paruošimo, įstatinio kapitalo ir kt. Visa tai gali ir kainuoti, ir užtrukti. Todėl daug patogiau, kai kažkas parduoda įmonę, kuri jau turi savo istoriją, įstatus, įstatinį kapitalą ir atitinka kitus formalumus.
Įmonės su veiklos istorija taip pat gali pretenduoti į paskolą ar lizingą. Bankai nėra linkę skolinti naujai įsteigtoms įmonės, todėl senesnė įmonė galės pretenduoti į finansavimą ir tikėtis lengviau jį gauti. Reikšmingas privalumas ir jei įmonė yra PVM mokėtoja. Įmonės su PVM mokėtojo statusu yra parduodamos brangiau ir yra paklausesnės.
UAB pardavimas yra paklausesnis ir dažnesnis, nei kitų įsteigtų įmonių atveju. Tačiau kiekvienas pirkėjas turi pats įsivertinti kokios parduodamos įmonės jį domina: UAB yra ribotos civilinės atsakomybės juridinis vienetas, ko negalima pasakyti apie individualią įmonę (IĮ). Todėl įsteigti UAB yra sudėtingiau nei bet kurią kitą įmonę. Tai sąlygoja ir tokių įmonių pardavimo kainą: žmonės parduoda UAB brangiau, nei kitus juridinius asmenis.
Perkant įmonę ir vertinant jos kainą svarbu atsižvelgti į esminius vertinimo kriterijus. Žmonės parduoda įmones atsižvelgdami į jų steigimo datą, registracijos vietą, įstatinį kapitalą ir istoriją. Būtina įvertinti kiekvieno juridinio subjekto istoriją prieš jį perkant, nes skolos, reputacija ir kiti anksčiau vykdytos veiklos padariniai gali turėti neigiamos įtakos jūsų ketinamai vykdyti veiklai. Todėl parduodamos įmonės veiklos istoriją reikėtų išanalizuoti taip pat atidžiai, kaip ir bet kokio parduodamo verslo, kurį ketinate pirkti.