Internetinio verslo kūrimas Lietuvoje

Kaip jau tikriausiai puikiai žinote, didžioji dalis Lietuvoje parduodamų verslų – internetiniai. Užtenka pažiūrėti į pagrindinį verslovitrina.lt puslapį, kuriame patalpinti visi parduodamo verslo skelbimai ir pamatysite tą faktą plika akimi. Todėl natūraliai gali kilti klausimas ne tik apie internetinio verslo pardavimą, bet ir apie jo kūrimą.

Jei norite kurti internetinį verslą Lietuvoje, žinokite, kad tokio pobūdžio verslų Lietuvoje – labai daug. Tačiau neišsemtų nišų – taip pat. Todėl norintiems įdėti darbo internetinio verslo srityje – vis dar yra daug galimybių. Svarbiausia – rasti savo nišą ir susitelkti į kokybiško produkto ar paslaugos, atitinkančios tos rinkos poreikius, kūrimą.

Jei jums tai pavyks, būsite pakeliui į sėkmingo internetinio verslo Lietuvoje kūrimą.

Internetinio verslo kūrimas Lietuvoje

Verslo aplinka Lietuvoje

Internetinio verslo kūrimą palengvina tai, kad Lietuvoje yra gerai išsilavinusi ir kvalifikuota darbo jėga, daug anglų kalbą mokančių žmonių. Dėl verslui palankios aplinkos, palyginti nedidelių sąnaudų ir lengvo susisiekimo su rinkomis šalis yra patraukli ne tik užsienio investuotojams, bet ir lietuviško internetinio verslo kūrimui. Visa tai leidžia tikėtis kvalifikuoto programuotojo paslaugų už santykinai žemą Europos mastu kainą.

Be to, individualios veiklos pažymos ir mokestinės lengvatos savo komercinę veiklą pradedantiems asmenims sukuria puikias prielaidas kurti ir plėtoti internetinį verslą. Todėl nenuostabu, kad tarp parduodamų verslų Lietuvoje dominuoja būtent internetiniai verslai: juos įsteigti Lietuvoje yra puikios galimybės.

Interneto verslo steigimo Lietuvoje iššūkiai

Lietuva jau kurį laiką garsėja kaip startuolių šalis. Remiantis „Startup Lithuania“ duomenimis, šiuo metu šalyje yra įsteigta daugiau kaip 1 000 startuolių.

Kaip jau minėjome, tai neturėtų stebinti, nes Lietuvos vyriausybė remia startuolių ekosistemą ir sukūrė daug iniciatyvų, skirtų užsienio investicijoms pritraukti ir vietiniams verslininkams paskatinti. Šalis turi nemažai privalumų interneto įmonėms, pavyzdžiui, greitą ir patikimą interneto ryšį, didelį talentų rezervą ir palyginti nedidelę pragyvenimo kainą.

Tačiau 1 000 strartolių tikrai neturėtų gąsdinti. Tai yra niekas, palyginus su tuo, kiek naujiems rinkos žaidėjams atvirų nišų vis dar yra. Taip pat verta pastebėti, kad nebūtina formalizuoti savo verslo, kaip startuolio. Jūs galite sėkmingai vystyti savo veiklą ir su individualios veiklos pažymėjimu, verslo liudijimu ar įsteigdami savo įmonę mažosios bendrijos (MB) ar uždarosios akcinės bendrovės (UAB) formoje.

Pagrindiniai internetinio verslo sėkmės veiksniai Lietuvoje

Kuriant internetinį verslą svarbu žinoti pagrindinius sėkmės veiksnius, kurie užtikrins jūsų įmonės sėkmę. Lietuvoje yra kelios pagrindinės sritys, į kurias turėtumėte sutelkti dėmesį, kad sukurtumėte sėkmingą internetinį verslą.

1. Aiški pridėtinė verslo vertė

Jūsų internetinis verslas turi pasiūlyti kažką unikalaus ir vertingo, kas jis išsiskirtų iš konkurentų. Tai gali būti novatoriškas produktas ar paslauga arba konkurencingas kainų modelis. Kad ir kas tai būtų, pasirūpinkite, kad tai būtų aiškiai pateikta jūsų interneto svetainėje ir bet kokioje kitoje rinkodaros medžiagoje.

2. Gerai suprojektuota svetainė

Jūsų interneto svetainė dažnai yra pirmasis dalykas su kuriuo susiduria potencialūs klientai (visgi, mes kalbame apie internetinį verslą). Todėl svarbu užtikrinti, kad ji būtų gerai suprojektuota ir patogi naudoti. Pasirūpinkite, kad jūsų svetainė būtų optimizuota paieškos sistemoms ir mobiliesiems įrenginiams, joje būtų aktualus ir atnaujintas turinys.

3. Veiksminga skaitmeninės rinkodaros strategija

Kad pasiektumėte savo tikslinius klientus internete, turite turėti veiksmingą skaitmeninės rinkodaros strategiją. Ji turėtų apimti tokią veiklą kaip optimizavimas paieškos sistemoms (SEO), mokama reklama (PPC), socialinių tinklų rinkodara bei elektroninio pašto rinkodara.

4. Puikus klientų aptarnavimas

Internetiniame versle turite užtikrinti, kad teikiate puikias klientų aptarnavimo paslaugas, kad įgytumėte klientų pasitikėjimą ir lojalumą. Tai gali būti greitas atsakymų į klientų užklausas užtikrinimas, pagalba pokalbiais gyvai ir naudingų šaltinių (pvz., DUK) pateikimas svetainėje.

Išvada

Apskritai interneto verslo kūrimas Lietuvoje yra nesudėtingas bei gali duoti didelių dividentų. Būtent todėl tiek daug žmonių kuria internetinį verslą: nauji verslininkai pradeda nuo internetinių verslo projektų, o seni žaidėjai – skaitmenizuoja savo veiklą ir perkelia verslą į internetą. Be to, verslas Lietuvoje turi nemažai privalumų, įskaitant galimybę veiklą plėtoti ir platesnėje Vakarų Europos rinkoje bei surasti tiekėjus Lenkijoje, kur kainos yra dar žemesnės, nei Lietuvoje (tai ypač aktualu tiems, kurie vysto internetinę parduotuvę, veikiančią dropshipping pagrindu).